sobota, 15 października 2016

Złote Czasy

Nastały u nas prawdziwe Złote Czasy :)
Po pierwsze: otrzymujecie dzisiaj cały 21 tom Yony i... na razie to koniec :) Czekamy na ukazanie się 22 tomu.  Póki co chcę Wam podziękować za tę dwuletnią przygodę z Yoną. Zwłaszcza Azbe, która poprawiała pierwszą połowę rozdziałów i Lilce, która poprawiała drugą połowę (i wciąż poprawia). Dziewczyny, ukłony, bez Was rozdziały byłyby pełne byków i dziwnych rzeczy! :)
Czytelnikom dziękuję za skończenie miejsca za stronie z komentarzami pod Yoną... Serio, jak to Jul określiła, jak się na wasze komentarze patrzy: "Serce rośnie" :)

Po prawej macie ankietkę dotyczącą dalszego postępowania z Yoną. Są trzy opcje:
1) czekamy na wersje tomikowe i dopiero po ich ukazaniu się lecimy z Yoną. Wersje tomikowe są piękne, różnią się od magazynowych, minusem jest dłuższy czas oczekiwania.
2) lecimy na bieżąco na złych skanach, czyli bierzemy skany koreańskie (nie możemy zapożyczyć ich od Anglików, gdyż nie wyrazili zgody), są złej jakości, ale możemy od razu wiedzieć "co dalej" i nie czekać.
3) robimy na tych złych koreańskich skanach wersję roboczą - czyli np. niedokładna edycja i wszystko jedną czcionką - by być na bieżąco, a po ukazaniu się tomika wydajemy poprawną wersję.
Część z Was zagłosowała już zanim zdążyłam powiedzieć o ankiecie. Jesteście super! Na razie wynik jest jednoznaczny - wersja 1. Dam Wam jednak jeszcze czas na głosowanie, by i czytelnicy tylko na CM mogli się wypowiedzieć w tej kwestii. Kilka słów o ankiecie jest w jednym z rozdziałów Yony (poboczny komiks nie został przetłumaczony przez Anglików, więc musiałam improwizować... czyli wykorzystałam go do własnych celów).

Jeszcze słówko o Yonie: nie przewiduję możliwości pobierania rozdziałów. Wiem, że dla części z Was to utrudnienie. Bardzo mi przykro. Próbowałam podrzucać rozdziały cichaczem do pobierania, ale... od razu pojawiły się na Stronie, Której Nazwy Nie Wolno Wymawiać... Nie chcę wojować z tą stroną, bo nie jest skora na żadne kompromisy. A na pewno nie będzie się reklamować pracą naszej grupy. Zamknięcie downloadu to najprostsze rozwiązanie, które szczędzi mi nerwów. Jak zmienią swoje nastawienie, ja zmienię swoje.

Po drugie: robię wielką reaktywację Golden Days. Było wiele próśb o ten tytuł, więc przyjrzałam się mandze. Nie czytałam jej do tej pory, ale nadrabiając zaległości przepadłam w niej jak ciotka w Czechach i serdecznie polecam ją wszystkim, którzy jeszcze się za nią nie wzięli :) O czym jest? O chłopaku, który przy łoży śmierci swojego dziadka... przenosi się w czasie. Wyraźnie widać, że dziadek czegoś żałuje ze swej młodości... Mitsuya przenosi się więc w te lata i zastępuje jego miejsce! Co takiego ma zrobić? Czy może coś zrobić? Gdzie się podział jego dziadek, skoro zastąpił jego miejsce, i jak to w ogóle możliwe? Sprawdźcie sami, jak rozwiąże się ta tajemnica. Oprócz kilku bardzo fajnych wątków możecie też przenieść się wraz z bohaterem w erę Taisho i jej obyczaje, których opisu nie brak. Czyli połączyć przyjemne z pożytecznym, bo kilku rzeczy o Japonii można się dowiedzieć :)

Dzisiaj dostaniecie też dawkę nowych rozdziałów Goldena. Aaakurat zgłosiła się do nas nowa korektorka, także witamy Morri, która pomoże mi wyłapać byki w tłumaczeniu. Super, że z nami jesteś! Właśnie Ciebie potrzebowaliśmy! :)
Z innych ogłoszeń...
...po prawej stronie na samej górze macie nowy dział "Ogłoszenia drobne". Długo nad nim rozmyślałam, wreszcie zrobiłam. Super ekstra nowoczesny to on nie jest, ale będą w nim widnieć ogłoszenia istotne, jak i odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Jak czegoś nie wiecie - piszcie, ale też zawsze sprawdzajcie, czy odpowiedzi na Wasze pytania nie ma w ogłoszeniach :)

Rozpiska naszej wieeelkiej dzisiejszej aktualki prezentuje się następująco:

1) Akatsuki no Yona - Tom 21 - Rozdział 118
2) Akatsuki no Yona - Tom 21 - Rozdział 119
3) Akatsuki no Yona - Tom 21 - Rozdział 120
4) Akatsuki no Yona - Tom 21 - Rozdział 121
5) Akatsuki no Yona - Tom 21 - Rozdział 122
6) Akatsuki no Yona - Tom 21 - Rozdział 123
7) Akatsuki no Yona - Tom 21 - Rozdział 123,5
8) Golden Days - Tom 5 - Rozdział 29 - premierowa korekta Morri!
9) Golden Days - Tom 6 - Rozdział 30
10) Golden Days - Tom 6 - Rozdział 31
11) Golden Days - Tom 6 - Rozdział 32
12) Kore wa Koi no Hanashi - Tom - Rozdział 20 - dzięki Pistacji i Azbe!
13) Kore wa Koi no Hanashi - Tom - Rozdział 21 - dzięki Pistacji i Namidzie!

I kto mówił, że 13stka to pechowa liczba, hm? Miłego Czytania! :) :*

20 komentarzy:

Amy Moon pisze...

Miałam iść spać, ale zobaczyłam aktualkę. Jutro trzeba wcześnie wstać, ale rozdziały waźniejsze xD
Dziękuję ♡

Unknown pisze...

Farcik, że sprawdziłam przed snem stronę :3

Unknown pisze...

Dzięki wielkie :3

Unknown pisze...

Dziękuję za Yone :)

Jaga pisze...

Ogrooomne dzięki za aktualke (zwłaszcza Yonę) :D I moje pytanie brzmi: dlaczego to się tak skończyło? :D

Yoli pisze...

Boshe xD nie spałam wtedy a jednak nie zauważyłam aktualki! D: tyle straconej nocy T_T wybaczcie miii! Ale tyle Yony, że mogłabym każde z was uściskać <3

Badacz pisze...

Gdyby nie to, że pies mi głupawki dostał o 5 rano i padnięta byłam, zobaczyłabym wcześniej (teraz wiem, że zrobił to specjalnie). Także bardzo ślicznie dziękuję za każdy jeden rozdział w tej aktualce.

Maze9 pisze...

Jak zwykle ode mnie w ramach podziękowań za Yonkę, tonę ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ dla całej ekipy ^^

Aritsa pisze...

Dziękuję za Yonę <3

Osaki Nana pisze...

Bardzo dziękuje za Yonę, ale jeszcze bardziej za Golden Days. Dziękuję, dziękuję, dziękuję, dziękuję, dziękuję, dziękuję, dziękuję, dziękuję, dziękuję, dziękuję!!! Jesteście wielkie, kocham was dziewczyny :* Od razu zabieram się za czytanie :) Jeszcze raz ślicznie dziękuję za ruszenie z tym projektem na nowo :)

//Mika

Si-gin Wonderlife pisze...

Wielkie dzięki za Yone :3 Tak się ciesze że istnieją na świecie takie osoby ja wy co tłumaczą mangi nie tylko dla siebie jak i dla innych.Chciałabym być tak dobrym człowiekiem jak wy. DZIĘKUJĘ ♥

Karmel pisze...

Dziękuję! Bardzo się cieszę! :D Yona, Kore wa Koi... i wyczekane Golden Days, cudownie <3 Trójka ideolo!

Misio pisze...

Bo się jeszcze nie skończyło :P
W magazynach ukazało się już 6 rozdziałów, mangaka pewnie teraz składa 22 tom, więc za jakieś dwa miesiące będzie ciąg dalszy.

Misio pisze...

Cieszę się, że wreszcie możemy kogoś zadowolić Goldenem :)

Misio pisze...

Juliett, a jak z angielskim stoisz? :D Też możesz być "dobrym człowiekiem" :)

Anonimowy pisze...

Kyaa! Naprawdę nie myślałam, że aktualka nadejdzie tak szybko! Jesteście cudowne! Tłumaczenie jak zwykle mistrzowskie! Jak ja kocham tą mange! I dzięki Wam mogę czytać ja po polsku. DZIĘKUJĘ!

A ta dwójka idiotów ciągle się nie zdeklarowała. Ale cała ta rozmowa o smrodzie powaliła mnie na łopatki.:D

Krówka

Misio pisze...

Ja też się nie spodziewałam, że w tak podniosłej chwili będą rozmawiać o bąkach...

Michalina Garbal pisze...

Już wolę poczekać na cały tom niż zUe skany. Tak bardzo pragnę Yony, że jeszcze raz obejrzałam anime. No i pewnie jeszcze raz przeczytam od początku XD

I co? Wchłonęłam też Golden Days. Calutkie. Wczoraj wieczorem. Czasami nie mogłam połapać się w akcji no ale jak mogę przerywać przez coś takiego!

Chcę więcej. Nawet bym do was dołączyła ale mam za dużo zainteresowań i szkoły. I wtedy przelałaby się miarka, która i tak jest przepełniona ;/

Życzę ciepełka na zimę!
Mi$ka
hakuna-muhimu.blogspot.com

Misio pisze...

Golden często przeskakuje z jednej akcji w drugą i nie wiadomo nieraz o co kaman, zwłaszcza, że jest problem z kolejnością chmurek... Ale główne wątki jakoś się kleją, więc myślę, że jest godna uwagi :)
Ciekawe, kiedy wyjdzie 22 tom Yony, hmmm...

Anonimowy pisze...

22 tom ma premierę 20 grudnia, więc trochę poczekamy ^^'

Lilka