poniedziałek, 7 maja 2018

VI/18 Nowy projekt i "tryb nieregularny"!

Hej~! Jak już zapowiadałam niespełna miesiąc temu: majową aktualkę mamy na początku maja, nie piętnastego. Czemu? Bo z pewnych przyczyn życiowych potrzebuję wolnego od skanlacji i nie jestem w stanie określić, kiedy będę miała czas coś puścić w świat :)
Oczywiście cała ekipa będzie dalej pracować, a ja w przypływie wolnego czasu posprawdzam, co się dzieje, posprzątam co trzeba i puszczę w świat aktualkę. Dość wątpliwe, by to się działo 15ego, choć... who knows :) W każdym razie uprzedzam :)

Dziś nie będzie Chihayi - jest już kilka rozdziałów w fazie przygotowań, planujemy z Himawari zrobić na nie osobną aktualkę.

Mamy za to obiecany ostatnio nowy projekt - Love Berrish! - raczej mamy do tego stałą obsadę, a więc Cherii tłumaczenie, Pauly edycja i type, Misiojda (ja, jakby ktoś nie skumał) korekta i sprzątanie xD Polecam czytać ze względu na uroczego kotka i ładnych boyów. Z fabuły mogę póki co jedynie napisać, że rzecz się dzieje w dziwnym koedukacyjnym akademiku (taaa, to dla Japończyków wciąż nie do pojęcia, jak chłopcy mogą spać pod jednym dachem z dziewczynkami), do którego trafiają ludzie za karę xD Więc możemy spodziewać się ciekawych bohaterów :)

Dołączyła do nas nowa edytorka! Witamy Lolkidwa! Kochane młode dziewczę nie zna umiaru i ma bardzo dużo zapału. Mam nadzieję, że nieprędko jej minie! Witaj w Futagowym Gronie i zostań aż do kresu jego dni (czyli jeszcze przez jakieś 100 latencji). Póki co czyści Gokinjo i Chihayę.
Zgłosiła się też do nas korektorka, dobrze się zapowiada, trzymam kciuki, by próbne korektorstwo poszło jej znakomicie i bym mogła ją powitać z następną aktualką w naszym gronie <3 (bo o dobrego korektora trudno w naszych czasach...)

Co to za bieda z komentarzami była ostatnio? xD To znaczy ja wiem, wyssaliśmy z Was co się dało przy okazji ostatniego maratonu, ale... wiecie, jak nie piszecie, że Wam się coś podoba (czy też nie) to tracimy zapał. I tak tydzień temu było 30 rozdziałów, a dziś co? 16. Ano. Przypuszczam, że brak komentarzy zrobił swoje. Także ten... do dzieła!

Yony nie ma, bo Impatient nic nie wydało (czeka na skany).

niedziela, 15 kwietnia 2018

IV/18 Jak to się stało się?

Ale co? Ale jak? 32 rozdziały? Znowu? Tak w niecały miesiąc? (maraton skończyliśmy 17ego!)
Anooooo xD
Ale ja Wam powiem, jak to się stało. Otóż Pauly nauczyła się wklejać. W parę dni wzięła i wkleiła całego Boya (tak, kończymy projekt), a potem się przerzuciła na resztę projektów. Na Usemo no. I jak to Cherii zobaczyła, to dostała kopa do tłumaczeń. I jak obie się na siebie napatrzyły to w ogóle postanowiły zacząć sobie nowy projekt. Pojawi się podczas przyszłej aktualki - praca już wre! Jest to manga Love Berrish! - napiszę, w razie jakby jakaś grupa miała chętkę i go buchnęła (pozdrawiamy słynne ostatnio Nikushimi xD).

Jeśli chodzi o przyszłą aktualkę - pojawi się gdzieś na początku maja i Misiojda bierze urlop. Ekipa oczywiście dalej będzie ciężko pracować :) Tylko w najbliższym czasie nie przywiązujcie się tak do 15ego każdego miesiąca - różnie może być :) Jakoś to ogarniemy.

A co z Yoną? Kochani, wszystko zależy od Impatient. Kolejny rozdział 20 kwietnia w Japonii!
Dzisiejsze rozdziały Rakii i NG też tylko online - wciąż czekam na zajebistego korektora. Zgłaszajcie się, nie gryzę xD

Chihayafuru
to joint z Himawari, więc ukaże się wraz z ich aktualką - 17 kwietnia.

sobota, 17 marca 2018

Siódme Urodziny! - Maraton - Namida

W myśl sentencji "Ostatni będą pierwszymi, pierwsi ostatnimi" dziś, ostatniego dnia URODZINOWEGO MARATONU, oddajemy głos Namidzie. Namida jest jedną z najstarszych członkiń grupy - dołączyła 31 marca 2012 roku :)

"Misia poprosiła o opis, więc trzeba coś skrobnąć:) W grupie jestem praktycznie od początku i cieszę się, że dalej daję radę ciągnąć pracę w dwóch grupach. Przez te wszystkie lata udało mi się przekwalifikować na każe stanowisko, co pokazuje, że praca tutaj jest rozwojowa^^ 
Zawsze brakuje mi weny na pisanie u siebie, a tu jeszcze dodatkowy tekst chcą xD 
O, pewnie już wiecie od Misi, ale udało mi się ją namówić na kolejnego jointa z moją grupą (Himawari) – mianowicie Chihayafuru. Ja kocham tę mangę (a raczej jednego jej bohatera xD), dlatego bardzo się cieszę, że Misia się zgodziła. Natchnienie do tej mangi przyszło mi podczas rozmowy z Azbe (mam nadzieję, że będzie naszą najwierniejszą czytelniczką), także jej również dziękujcie i trzymajcie za nas kciuki, byśmy dały radę to dogonić… kiedyś xD
Dzięki Futago udało mi się spotkać kolejne wspaniałe osoby w tym szarym świecie, często z oryginalnymi pasjami. I Azbe, która porozmawia o każdej beznadziei istnienia. Wszystkim członkom życzę dużo dobrego, byśmy wytrwali wiele lat pod opieką naszej dzielnej matki grupy – Misiojdy.
P.S. Nie zapominajcie o komentarzach^^ Lubimy je i motywują".

Och, ach, zostałam matką (łezka kręci się w oku).
I tak, Kochani. Coś mnie podkusiło i mamy Chihayę. Że kolejny joint to pikuś, manga ma na chwilę obecną 38+ tomów, anime wychodzi sobie w najlepsze i... nie wiem, kiedy my to nadgonimy xD Nadrobienie 20 tomów Yony i dogonienie ukazywania się rozdziałów na bieżąco, zajęło mi 2 lata xD A tu JUŻ jest tego dwa razy więcej. Ech... Dopingujcie nas i zgłaszajcie się do edycji i korekty :)

Jak się domyślacie - dziś pierwsze rozdziały Chihayi. A po co to w ogóle zaczynać czytać?

piątek, 16 marca 2018

Siódme Urodziny! - Maraton - Azbe

Witajcie w przedostatnim dniu naszego URODZINOWEGO MARATONU! Tak, niestety, zmierza on ku końcowi.
Oddajemy głos naszej grupowej "maskotce", jedynemu prawdziwemu papieżowi, pani gołębi - Azbe:

"Dlaczego dołączyłam do grupy? Bo Misia zwinęła mi projekt sprzed nosa. Uznałam, że w takim razie trochę jej pomogę, bo jestem wspaniałym człowiekiem i wcale nie miałam jej za złe tego oczywistego aktu przemocy. Później brakło mi czasu i zostałam zdegradowana (albo awansowana, trudno stwierdzić) do maskotki drużyny. Moją obecną funkcją jest bycie Azbe - co to oznacza, sama do końca nie wiem, ale spełniam się w swojej roli. 
Dlaczego wy powinniście dołączyć do grupy? Żeby Misia nie zwinęła wam żadnego projektu sprzed nosa. I żebyście wy mogli kraść projekty innym. Ale przede wszystkim, żeby uważać na Misię. Trzymaj swoich przyjaciół blisko, a wrogów jeszcze bliżej, te sprawy.
Także wszystkiego najlepszego, Futago, żyjcie jak najdłużej pod absolutną władzą i terrorem adminki.
I wszystkiego najlepszego, Misia - wcale nie trzymam urazy o tę Yonę. Dawno o tym zapomniałam, złodzieju. Świat powinien docenić twoje kradziejskie zdolności, bo gdybyś nie była taka zręczna, Yona na pewno nie wychodziłaby tak sprawnie".

Hm... Nie wiedziałam, że to był aż taki akt zbrodni xD
Funkcja Azbe, to funkcja wieloznaczna. Objawić się może w każdej dziedzinie życia internetowego.
Prześledźmy jednak karierę Azbe w Futago. Pierwsza wzmianka o niej pojawiła się na stronie 7 października 2014 roku (joint z Nikushimi - Houkago x Ponytail). Oficjalne dołączenie do grupy nastąpiło 4 lipca 2016 roku, kiedy to w odpowiedzi na wypełnione testy, Juliei wysłała Azbe pamiętny obrazek (pośmiejmy się jeszcze raz):
Ale żeby nie przedłużać... Chwilowo Azbe wróciła przed wszystkim do Senchy Poroject, by za chwilę zdecydować wskrzesić Nikushimi. I tak Joou no Hana przechodzi tam wraz z nią, więc teraz mamy jointa z Nikushimi :) Poplątane xD
Może się zdawać, że nie mamy zawrotnego tempa, ale tak naprawdę jeden rozdział możecie liczyć za trzy (ma 100 stron). I dziś dla Was jeden z nich.
A czemu w ogóle warto by po Joou sięgnąć?

czwartek, 15 marca 2018

Siódme Urodziny! - Maraton - Harikou i Soyokaze

Elo, elo! Czy ktoś czekał na aktualkę? :)
Dziś prezentacja dwójki naszych edytorów - Harikou i Soyokaze :)

Harikou:
"Jestem zwykłym gimbuskiem, który całe dnie spędza w domu, płacząc do poduszki. Życie stało się dla mnie nudne po kolejnej porażce. Dobra a tak teraz serio XD Jestem kompletnym przeciwieństwem takiej osoby. Weekend w domu to dla mnie tylko marnowanie czasu. Wszystko traktuje na luzie tak jak prace na naszej grupce. Obijam się przez cały miesiąc a dopiero 2 dni przez aktualką jestem w stanie walnąć cały tom edycji. :v Moją historie z otaku skończyłam ponad rok temu. Mimo że teraz stuknie mi 2 lata na grupce przez przyjemną atmosferę nie mam zamiaru odchodzić. Dołączyłam do grupki zielona, ale wszystkiego od zera nauczyła mnie Misia, za co należą się jej wielkie podziękowania. :>"

Ot i cała nasza rozbrykana Harikou :) Dołączyła do grupy dokładnie 15.08.2016 i wyczyściła całą masę rozdziałów. Serio, jak siądzie to ciach i tom. Tłumacze nie wyrabiają :P

Soyokaze:
"Moja przygoda z mangami zaczęła się o wiele później niż z animcami i to bardzo, bardzo późno, bo jakieś 10 lat po skończeniu liceum (czyli prawie 3 lata temu), a przez ten cały czas, oprócz studiowania i pracy w swoim w zawodzie, oglądałem tylko anime oraz szukałem zespołów z gatunku J-rock. Świat mang, grupek, skanlacji, był mi w ogóle nieznany. Poznałem go szukając wtedy jakiejś mangi. Nie pamiętam już jakiej. Pierwsze kroki zaprowadziły mnie na chomikuj, potem dzięki creditsom (jak widać bardzo ważna rzecz dla grupek :P ) zacząłem odwiedzać grupki.
Futago nie jest moją pierwszą grupką, w której pracuję. Jest moją drugą. W pierwszej, po upływie roku, postanowiłem odejść. Złożyło się wtedy wiele czynników, jedną z najważniejszych była chęć powrotu mojej przyjaciółki do świata skanlacji. Nie chciała nigdzie dołączyć, była bardziej za nowym projektem. Tak powstał projekt grupki o tematyce mroku, duchach, potworach i cięższych rzeczach xD
Do Futago dołączyłem jakiś czas później, z chęcią pomocy Misiojdzie przy edycji, bo dobrze wiem jak brakuje edytorów i korektorów. Edycja jest czasami ciężka i czasochłonna, natomiast sprawdzanie testu pod kątem gramatyki, ortografii, poprawnej polszczyzny itd., do łatwych też nienależny. Tym ostatnim się nie zajmuję, choć swego czasu miałem pewne „szkolenie”, ale dla mnie to wciąż za trudne xD
Ja za to jestem… „kociarzem” :D Lubię książki z gatunku fantasy i S-F, kleić modele papierowe oraz przesiadywać na stronach ezoterycznych i spirytystycznych xD Ktoś też mnie zaraził dramami koreańskim :O Lubię je wspólnie oglądać on-line z jedną osóbką.
Tyle o sobie :P Miłego czytania :)"

Soyo dołączył do nas 15 września 2017 :)

A dziś mamy dla Was porcyjkę NG!
Praca nad NG nie należy do najłatwiejszych, dlatego też nie wychodzi milion rozdziałów na raz, ale już jesteśmy za połową~!
Manga mieści się w 9 tomach, rozpoczęliśmy właśnie 6 :)

Dlaczego sięgnęliśmy po ten tytuł? Ze względu na autorkę Yony - Kusanago Mizuho.

A dlaczego warto by po niego się z nim zapoznać?

środa, 14 marca 2018

Siódme Urodziny! - Maraton - Matsuo

Dziś usłyszycie parę słów od naszego tłumacza, Matsuo!

"Dołączyłem do grupy, ponieważ chciałem współtworzyć to społeczeństwo mangowe, mogę się spełnić pod względem językowym (jako iż jestem w sekcji tłumaczy), gdyż angielski jest moim ulubionym językiem. 
Poza tym mangi/anime dają mi sporo frajdy i można powiedzieć, że po części ukształtowały mnie na osobę, którą jestem :D 
Skanlacje zawsze uważałem za kawał dobrej roboty, ponieważ nie każdą mangę znajdziemy na polskim rynku, a takie grupy wkładają całe serce w to, aby dostarczyć nowe rozdziały czy też serie na czas.
Mimo iż dopiero dołączyłem, to nie zanosi się, abym zrezygnował, dodatkowo atmosfera w grupie jest niesamowita, zarówno Misiojda jak i reszta grupy zawsze służy pomocą, co dodatkowo napędza do działania. W te urodziny chciałbym życzyć stronie kolejnych, świetnych siedmiu lat i ciągłego rozwoju, ale jedno bym zostawił... atmosferę, gdyż jest bardzo miło i rodzinnie :D"

Nie odchodź, Matsuo, nie odchodź! :)
Nasz tłumacz dołączył do nas 18 lutego 2018, więc naprawdę niedawno, a już pomógł przy wielu projektach, do tego rozpoczął przygodę z nowym - Ryouko no Shinrei Jikenbo. I właśnie z paroma rozdziałami tej mangi chcielibyśmy się dziś z Wami podzielić :)

A dlaczego warto sięgnąć po ten tytuł?

wtorek, 13 marca 2018

Siódme Urodziny! - Maraton - Cherii

Dziś świętujemy z naszą tłumaczką Cherii! Co też chciałaby nam wszystkim przekazać?

"Hejka wszystkim.
Futago Shimai ma już 7 lat. Nieźle, prawda? Ja dołączyłam do grona jakoś rok temu. Bardzo szybko związałam się z ekipą. U nas na czacie jest bardzo zabawnie i zawsze jest ktoś, kto Cię wysłucha (dlatego serdecznie zapraszam 😉). Hmm, co mogłabym powiedzieć po tym czasie… Współpraca z wami, dziewczyny i chłopaki, jest świetna! Lepszej skanlacyjnej drużyny nie mogłam sobie wymarzyć. Szczególne podziękowania należą się Misi za to, że pozwoliła mi dołączyć do Futagowego grona oraz za jej cierpliwość do mnie i mojego lenistwa. Co do życzeń, to mam nadzieję, że nasza grupa się powiększy o kolejnych członków rodzinki, będziemy mieli więcej projektów, które będą gładko i bez przeszkód wychodziły (a może jakieś nawet zostaną wydane), a Futago Shimai będzie trwać i trwać i trwać… 😉"

Cherii dołączyła do nas w Walentynki - 14 lutego 2017 roku :) Ma świetne oko do wyboru projektów - jednym z nich jest Usemo no Yado, które Wam dziś serwujemy. A o czym jest ta manga?